gov.gr

FAQ Υποβολής Αίτησης Προϊόντων

Που μπορώ να βρω τις Προσκλήσεις των Προγραμμάτων;

Η Πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» βρίσκεται στο παρακάτω link:
Έγγραφα Προγράμματος Ι – digitalsme.gov.gr, μπορείτε να τον κατεβάστε πατώντας κάτω από την πρόσκληση προγράμματος.

Η Πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές» βρίσκεται στο παρακάτω link:
Έγγραφα Προγράμματος ΙΙΙ – digitalsme.gov.gr, μπορείτε να τον κατεβάστε πατώντας κάτω από την πρόσκληση προγράμματος.

Είμαι κατασκευαστής προϊόντος/υπηρεσίας, τι δικαιολογητικά πρέπει να ανεβάσω;
  • Αν το προϊόν/υπηρεσία που κατασκευάζεται εντάσσεται στις κατηγορίες του Προγράμματος Ι “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” απαιτείται να προσκομίσετε τη Βεβαίωση του Κατασκευαστή, η οποία βρίσκεται στη σελίδα 52 της Πρόσκλησης του Προγράμματος Ι : «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» (Πρόσκληση Προγράμματος “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ”)
  • Αν το προϊόν/υπηρεσία που κατασκευάζεται εντάσσεται στις κατηγορίες του Προγράμματος ΙΙΙ “Ψηφιακές Συναλλαγές” απαιτείται να προσκομίσετε τη Βεβαίωση του Κατασκευαστή, η οποία βρίσκεται στη σελίδα 50 της Πρόσκλησης του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές» (Πρόσκληση Προγράμματος “Ψηφιακές Συναλλαγές”)
Είμαι εξουσιοδοτημένος διανομέας/επίσημος αντιπρόσωπος, τι δικαιολογητικά πρέπει να ανεβάσω;

Εφόσον το αίτημα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος θα υποβληθεί από επίσημο αντιπρόσωπο  ή εξουσιοδοτημένο διανομέα του κατασκευαστή:

  • Οι παραπάνω βεβαιώσεις μπορούν να εκδοθούν από τον Προμηθευτή που υποβάλλει το αίτημα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος.
  • Απαιτείται επιπλέον βεβαίωση/ δήλωση του κατασκευαστή του προϊόντος, ότι ο συγκεκριμένος προμηθευτής είναι επίσημος αντιπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένος διανομέας του κατασκευαστή για το συγκεκριμένο προϊόν ή ευρύτερη ομάδα προϊόντων που καλύπτει και το συγκεκριμένο προϊόν.
Είμαι ανεξάρτητος εισαγωγέας , τι δικαιολογητικά πρέπει να ανεβάσω;

Εφόσον το αίτημα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος θα υποβληθεί από ανεξάρτητο εισαγωγέα του προϊόντος:

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ 1

  • Οι παραπάνω βεβαιώσεις μπορούν να εκδοθούν από τον ανεξάρτητο εισαγωγέα που υποβάλλει το αίτημα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος.
  • Απαιτείται επιπλέον επίσημη δήλωση του ίδιου του κατασκευαστή του προϊόντος, ότι εξουσιοδοτεί το συγκεκριμένο εισαγωγέα για να βεβαιώσει ο ίδιος (ο εισαγωγέας) τους όρους συμμόρφωσης του προϊόντος στο πλαίσιο του Προγράμματος.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ 2

  • Ο εισαγωγέας μπορεί να προσκομίσει τις παραπάνω βεβαιώσεις που θα έχουν εκδοθεί απευθείας από τον κατασκευαστή, όπως στην περίπτωση 11.2.2 «Βεβαιώσεις – περίπτωση κατασκευαστή», των Προσκλήσεων των Προγράμματων.
  • Επιπλέον, στις βεβαιώσεις θα πρέπει να δηλώνονται και τα στοιχεία επικοινωνίας του υπογράφοντος τη δήλωση, με τον οποίο μπορεί να έρθει απευθείας σε επαφή η ΚτΠ Μ.Α.Ε. για την επιβεβαίωση των δηλωθέντων στοιχείων.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ 3

  • Ο εισαγωγέας μπορεί να προσκομίσει τις παραπάνω βεβαιώσεις που θα έχουν εκδοθεί από τρίτο μέρος, δηλαδή τον επίσημο αντιπρόσωπο ή τον εξουσιοδοτημένο διανομέα, στη χώρα από όπου έγινε η αρχική αγορά των συγκεκριμένων συσκευών πριν την εισαγωγή.
  • Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να προσκομιστεί επιπλέον βεβαίωση του κατασκευαστή, με την οποία επιβεβαιώνεται πως ο δηλών παραπάνω είναι πράγματι επίσημος αντιπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένος διανομέας στην τρίτη χώρα.

Επιπλέον θα πρέπει να δηλώνονται τα στοιχεία επικοινωνίας του υπογράφοντος τη δήλωση, με τον οποίο μπορεί να έρθει απευθείας σε επαφή η ΚτΠ Μ.Α.Ε. για την επιβεβαίωση των δηλωθέντων στοιχείων

Πριν την υποβολή αιτήματος έγκρισης ψηφιακού προϊόντος, τι θα πρέπει να βεβαιωθώ ότι έχει η αίτησή μου;

Πριν την υποβολή αιτήματος έγκρισης ψηφιακού προϊόντος, ο Προμηθευτής θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι:

  • Γνωρίζει με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, ώστε να μπορεί να συμπληρώσει τα επιμέρους πεδία του αιτήματος,
  • Υπάρχει επίσημη σελίδα του κατασκευαστή (Ελλάδα/Εξωτερικό) με αναλυτική πληροφόρηση για το προϊόν, την οποία θα καταγράψει στο αίτημά του.
  • Έχει στη διάθεσή του κάποια συνοπτική τεχνική πληροφόρηση που τεκμηριώνει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και το οποίο θα επισυνάψει στην τεκμηρίωση της αίτησης.
  • Έχει συλλέξει τις κατάλληλες βεβαιώσεις – δηλώσεις σύμφωνα με τις ακόλουθες κατευθύνσεις, τις οποίες θα επισυνάψει στην τεκμηρίωση της αίτησης.
Πρέπει να υποβάλλω τα προϊόντα/υπηρεσίες της κατηγορίας Β.ΧΧ.ΧΧ (Συμπληρωματικές) του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ»;

Δεν απαιτείται η υποβολή αιτήματος έγκρισης για υπηρεσίες της κατηγορίας Β στο Πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ», οι οποίες λογίζονται ως συμπληρωματικές, όπως αναλύεται και στο σχετικό Έγγραφο Οδηγιών Συμπλήρωσης Αρχείου Προϊόντων. Η κωδικοποίηση προβλέπεται γιατί θα υπάρχουν προεγκεκριμένοι κωδικοί (κοινοί για όλους τους προμηθευτές) ώστε να αξιοποιούνται κατάλληλα τη στιγμή της τιμολόγησης της υπηρεσίας /εξαργύρωσης της αντίστοιχης επιταγής.

Τι πρέπει να συμπληρώσω στην στήλη D του Excel (ΕΑΝ);
  • Τον μοναδικό αριθμό ταυτοποίησης του συγκεκριμένου προϊόντος, όπως έχει αποδοθεί από τον κατασκευαστή και είναι αναγνωρίσιμος σε όλη την αγορά (όχι ο εσωτερικός κωδικός του Προγράμματος, ούτε ο εσωτερικός κωδικός προϊόντος/SKU κάθε εμπόρου-μεταπωλητή). 
  • Καταχωρείται ο ΕΑΝ (Εuropean Article Number), εφόσον υπάρχει τέτοιος κωδικός. Εναλλακτικά, επιτρέπεται η δήλωση UPC (universal product code) μόνο στην περίπτωση μη ύπαρξης ΕΑΝ. Εάν δεν υπάρχει ούτε UPC, επιτρέπεται η δήλωση άλλης μορφής global trade item number που χαρακτηρίζει μοναδικά το προϊόν με το συγκεκριμένο configuration και παρέχεται από τον κατασκευαστή. 
  • Επιτρέπεται η καταχώρηση έως και 20 ψηφίων. Στην περίπτωση EAN θα πρέπει να καταχωρούνται πάντα 13 αριθμητικά ψηφία. Στην περίπτωση UPC θα πρέπει να καταχωρούνται πάντα 12 αριθμητικά ψηφία.
Τι πρέπει να συμπληρώσω στην στήλη D του Excel (ΕΑΝ) όταν η καταχώρησή μου αφορά το ίδιο προϊόν αλλά με διαφορετική μονάδα τιμολόγησης;

Στην περίπτωση επαναληπτικής καταχώρησης, για τη μείωση του φόρτου και του χρόνου επαναλαμβανόμενης αξιολόγησης του ίδιου τελικά προϊόντος, οι προμηθευτές καλούνται να υποβάλλουν τις χωριστές γραμμές μαζί (στο ίδιο αρχείο), έχοντας καταχωρήσει τον ίδιο κωδικό προϊόντος (πεδίο: ΕΑΝ), επισημαίνοντας έτσι ότι πρόκειται τελικά για το ίδιο προϊόν. Τα στοιχεία τεκμηρίωσης (βλ. URL παρακάτω), μπορεί να είναι κοινά.

Τι θα πρέπει να ελέγξω πριν ανεβάσω το σχετικό αρχείο (Excel) στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος;

Ο Προμηθευτής ανεβάζει το σχετικό αρχείο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος μέσα από το λογαριασμό του (upload).
Κατά την εισαγωγή γίνονται ανά εγγραφή οι ακόλουθοι έλεγχοι:

  • Αν το αρχείο/εγγραφές έχουν την προβλεπόμενη δομή, έχουν συμπληρωθεί τα υποχρεωτικά πεδία και αν περιέχουν τις προβλεπόμενες (με βάση τις προδιαγραφές) τιμές.
  • Λογικοί έλεγχοι που σχετίζονται με την κατηγορία του προϊόντος.

 

Τι συμπληρώνω στην στήλη E (Vendor role);

O Προμηθευτής που υποβάλλει τη συγκεκριμένη αίτηση (και μόνο για το συγκεκριμένο προϊόν) έχει το ρόλο του

  • 1= Κατασκευαστής
  • 2= Επίσημος Αντιπρόσωπος
  • 3= Εξουσιοδοτημένος Διανομέας
  • 4= Ανεξάρτητος Εισαγωγέας

Σε περίπτωση 2 ρόλων, θα δηλώνεται ο υψηλότερος στην ιεραρχία (το μικρότερο νούμερο), πχ. Αν είναι αντιπρόσωπος και διανομέας θα δηλώνεται ως 2 δηλ. αντιπρόσωπος.

Είναι σημαντικό ο προμηθευτής να ελέγξει ότι έχει ανεβάσει τις απαραίτητες βεβαιώσεις στον διαδικτυακό φάκελο (Docs URL) πριν προχωρήσει στο upload του αρχείου.

Τι συμπληρώνω στην στήλη Κ (Selling Unit);

Δεδομένου του προϊοντικού εύρους των δύο Προγραμμάτων και της ετερογένειας στη μέτρηση ποσοτήτων προς τιμολόγηση, οι μονάδες μέτρησης θα δηλώνονται και θα εξηγούνται από τον προμηθευτή κατά περίπτωση, ενώ δεν μπορεί να δημιουργηθεί εκ των προτέρων μία εξαντλητική λίστα για κάθε πιθανή περίπτωση. Τυπικές μονάδες μέτρησης για τους σκοπούς της τιμολόγησης μπορεί να είναι: ΤΕΜΑΧΙΑ, ΜΗΝΕΣ, ΧΡΗΣΤΕΣ, μπορεί όμως να είναι και συνδυασμός ή πιο σύνθετη ομαδοποίηση.

  • Στην αίτηση θα πρέπει να δηλωθεί η μονάδα μέτρησης επί τη βάση της οποίας θα πρέπει να τιμολογείται το προϊόν ή η υπηρεσία για τους σκοπούς του Προγράμματος.
  • Δεδομένου του προϊοντικού εύρους των δύο Προγραμμάτων και της ετερογένειας στη μέτρηση ποσοτήτων προς τιμολόγηση, οι μονάδες μέτρησης θα δηλώνονται και θα εξηγούνται από τον προμηθευτή κατά περίπτωση, ενώ δεν μπορεί να δημιουργηθεί εκ των προτέρων μία εξαντλητική λίστα για κάθε πιθανή περίπτωση. Οι μονάδες μέτρησης για τους σκοπούς της τιμολόγησης είναι: ΤΕΜΑΧΙΑ, ΜΗΝΕΣ, ΧΡΗΣΤΕΣ, μπορεί όμως να είναι και συνδυασμός ή πιο σύνθετη ομαδοποίηση. 
  • Είναι απαραίτητο για να μπορέσει να τιμολογηθεί το προϊόν να τιμολογείται με τουλάχιστον μια από αυτές τις μονάδες.
Τι πρέπει να προσέξω στις μονάδες τιμολόγησης (selling units), ώστε να ανέβει με επιτυχία το αρχείο μου;

Θα πρέπει τουλάχιστον μία από τις στήλες 12, 13, 14 να είναι <> 0 έτσι ώστε είναι εφικτό  να αξιολογηθεί το προϊόν σας και κατά συνέπεια να τιμολογηθεί από το Πρόγραμμα.
Οι 3 στήλες (ΤΕΜΑΧΙΑ, ΜΗΝΕΣ, ΧΡΗΣΤΕΣ) καθορίζουν την τιμολόγηση του προϊόντος και δεν μπορεί να είναι όλες μηδενικές.

Τι πρέπει να προσέξω στην στήλη Ο (Unit_MSRP), δηλαδή την ανώτατη προτεινόμενη τιμή;

Εισάγεται η προτεινόμενη λιανική τιμή κατασκευαστή, που αφορά τη χρέωση μίας μονάδας, σύμφωνα με τον ορισμό του Selling_Unit παραπάνω, Η τιμή θα λειτουργεί ως άνω όριο κατά την εξαργύρωση επιταγής που περιλαμβάνει το συγκεκριμένο προϊόν. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση υπέρβασης στην τιμολόγηση, θα περικόπτεται το υπερβάλλον ποσό και τυχόν επιχορήγηση θα δίδεται έως του άνω αυτού ορίου, λαμβανομένων υπόψη βέβαια και των λοιπών περιορισμών.

Προσοχή, η τιμή που δηλώνεται είναι η ανώτατη προτεινόμενη, συνεπώς θα μπορεί να μεταβληθεί μόνο προς τα κάτω σε μετέπειτα στάδιο.

Τι πρέπει να ανεβάσω στην στήλη P (Product URL);

Θα πρέπει να ανεβάσετε υπερσύνδεσμο (link) της ηλεκτρονικής σελίδας του κατασκευαστή, όπου υπάρχει αναλυτική περιγραφή του προϊόντος και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.

Τι πρέπει να ανεβάσω στην στήλη Q (Docs URL);

Θα πρέπει να ανεβάστε υπερσύνδεσμο (link) σε διαδικτυακό φάκελο (cloud drive /shared folder) από όπου μπορούν να αντληθούν όλες οι απαραίτητες για τη συγκεκριμένη αίτηση πληροφορίες, δηλώσεις, βεβαιώσεις και εξουσιοδοτήσεις (το σύνολο του συνοδευτικού για το προϊόν documentation). Εφόσον στο Product URL παραπάνω δεν υπάρχουν όλες οι πληροφορίες που να επιβεβαιώνουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των απαιτήσεων, στο φάκελο μπορούν να προστεθούν και τα αναγκαία τεχνικά φυλλάδια.

Μπορείτε να ασφαλίσετε τον φάκελο με κωδικό τον οποίο δηλώνετε στην στήλη R του Excel.

Μπορώ να δηλώσω εξοπλισμό (Hardware) στο πρόγραμμα;

Αναφορικά με το Πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» δεν είναι επιλέξιμη η προμήθεια εξοπλισμού, αυτόνομα ή σε συνδυασμό με άλλο ψηφιακό εργαλείο εκτός και αν αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της λύσης (πχ IoT device σε IoT solution)

Αναφορικά με το Πρόγραμμα «Ψηφιακές Συναλλαγές» επιλέξιμες κατηγορίες εξοπλισμού βρίσκονται στην ενότητα 5.2 της Πρόσκλησης και συγκεκριμένα στην σελίδα 27. Η δήλωση του hardware εξοπλισμού θα πρέπει να γίνει στο ίδιο αρχείο με τη δήλωση των υπόλοιπων προϊόντων/υπηρεσιών. 

Όσον αφορά τον εξοπλισμό δεν είναι απαραίτητο να έχει δηλωθεί από τον επίσημο κατασκευαστή. Εφόσον η αίτηση υποβληθεί από Επίσημο Αντιπρόσωπο, Εξουσιοδοτημένο Διανομέα ή Ανεξάρτητο Εισαγωγέα θα πρέπει να ακολουθείται από τις απαραίτητες δηλώσεις, βεβαιώσεις και εξουσιοδοτήσεις, σύμφωνα με την Πρόσκληση του Προγράμματος ΙΙΙ και συγκεκριμένα τη σελίδα 50 και με βάση το ρόλο του προμηθευτή που έχετε δηλώσει όπως αναγράφεται και στην ερωτήσεις 2-4.

Τι χρειάζεται να κάνω εάν έχω δηλώσει λάθος ρόλο στην αίτηση προμηθευτή και έχω εγκριθεί επίσημα;

Για την τροποποίηση της έγκρισης με σκοπό την αλλαγή σε στοιχεία της θα πρέπει να ακολουθηθούν από τον Νόμιμο Εκπρόσωπο οι επόμενες ενέργειες:

  • Αρχικά, ο Νόμιμος Εκπρόσωπος της επιχείρησης θα πρέπει να δημιουργήσει μέσω του gov.gr μία Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία θα εξηγεί ακριβώς το θέμα το οποίο υπάρχει. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να αναφέρει ότι στην αρχική του αίτηση έχει δηλώσει τον έναν από τους δύο ρόλους προμηθευτή, ενώ θέλει να συμμετάσχει στο Πρόγραμμα και με τους δύο ρόλους. Συνεπώς, για το λόγο αυτό ζητάει την απόρριψη της αίτησής του.
  • Την παρούσα Υπεύθυνη Δήλωση ο Νόμιμος Εκπρόσωπος θα πρέπει να την υποβάλλει μέσω ticket που θα ανοίξει στο σύστημα του helpdesk.

 

Πόσο καιρό χρειάζεται η αίτησή μου για να αξιολογηθεί από την Κοινωνία της Πληροφορίας;

Λόγω του μεγάλου φόρτου αιτήσεων η ολοκλήρωση των αξιολογήσεων απαιτεί  συγκεκριμένο διάστημα. Συνεπώς, δεν είναι εφικτό να υπολογιστεί ένας εκτιμώμενος χρόνος αξιολόγησης της αίτησής σας.

Πως μπορώ να ελέγξω την επιλεξιμότητα του προϊόντος/υπηρεσίας μου;

Οι επιλέξιμες κατηγορίες ψηφιακών προϊόντων/υπηρεσιών βρίσκονται στην σελίδα 28 της Πρόσκλησης του Προγράμματος  «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» και στην σελίδα 27 της Πρόσκλησης του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές».

Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να προχωρήσετε στην αίτηση και αναλόγως θα αξιολογηθείτε.

Η αίτησή μου απορρίφθηκε, τι μπορώ να κάνω;

Μπορείτε να διαβάσετε τα σχόλια της απόρριψης και αναλόγως μπορείτε να υποβάλλετε εκ νέου αίτηση, λαμβάνοντας υπόψιν τα σχόλια.

Είμαι πάροχος ψηφιακών λύσεων, τι πρέπει να κάνω για να πουλήσω προϊόντα;

Η αίτηση έγκρισης προϊόντων/υπηρεσιών δεν μπορεί να υποβληθεί από πάροχο ψηφιακών λύσεων, ο οποίος δεν έχει παράλληλα κάποιον από τους ανωτέρω ρόλους για το συγκεκριμένο προϊόν (κατασκευαστής,  επίσημος αντιπρόσωπος, εξουσιοδοτημένος διανομέας ή ανεξάρτητος εισαγωγέας).

Για να μπορέσετε να μεταπουλήσετε τα ψηφιακά προϊόντα που δύναται να επιχορηγηθούν από το Πρόγραμμα, θα πρέπει προηγουμένως να έχουν ενταχθεί σε ένα κεντρικό και ενιαίο μητρώο εγκεκριμένων Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών του Προγράμματος.

Με την ένταξή του στο ενιαίο μητρώο, το ψηφιακό προϊόν μπορεί να αξιοποιηθεί στο Πρόγραμμα από οποιονδήποτε πάροχο ψηφιακών λύσεων, χωρίς υποβολή νέας αίτησης.